maandag 17 december 2012

Ik en Kim

Met dit eerste bericht van het blog, zal ik mij even voorstellen.
Of, in feite, mijn vorm even voorstellen.

Als iemand mij vraagt wie ik ben, antwoord ik geheel automatisch: "Kim". Accurater zou zijn: "Mijn naam is Kim." Want "Kim" is niet helemaal wie (of wat) ik ben. Sterker nog, het is alleen maar een deel van wat ik laat zien.
Zie je die zin goed?
"Kim" is wat "ik" laat zien.
"Ik" laat "mijzelf" zien.
De persoon die ik nu op dit moment "ben", is mijn vorm. Wie ik echt ben, is de drijvende en scheppende kracht achter die vorm; de marionettespeler achter de marionette, als je beeldende taal prettig vind.
Ik heb een vorm gekozen en schep en herschep deze vorm continu, ik houd haar in stand en verander haar af en toe. Ik maak Kim en ervaar als Kim en heb interactie met alle andere vormen (andere personen, dieren, planten, voorwerpen, etc.) doormiddel van mijn fysieke aanwezigheid.
Maar mijn ware Ik is vormloos. Zij (het?) ervaart het leven via de vorm, maar heeft de vorm niet nodig om te bestaan.
Meestal ben ik me bewuster van de onrust en chaos van mijn gedachten, emoties en vorm dan van de rust en kracht van Aanwezig zijn, van Ik zijn in de vorm. Ook herschep ik mijn vorm zelden bewust, naar keus.
De kunst is om de ego, de vorm, weer te ervaren voor wat het is. Een vorm die door Mij wordt gecreeƫrd.

Ik had een tijdje veel moeite met wat ik hierboven heb geschreven. Ik vond het een vreemde gedachtenkronkel. Ik werd er op geattendeerd door een mijnheer die Eckhart Tolle heet - zijn huidige vorm althans, hahaha.
Een van zijn boeken, De Nieuwe Aarde, is momenteel mijn leesproject en ik kom er moeilijk doorheen. Wat voor mij veel toegankelijker bleek, waren de vele filmpjes op YouTube waarin deze schrijver en zeer bewuste man aan het woord was. Ze hebben mijn kijk op de wereld verandert. De kijk op mezelf.
De naam Eckhart Tolle en veel van wat hij gezegd heeft, zullen vaak in dit blog terug komen.

Maar ik dwaal volledig af.
Laat ik voor het gemak mijn vorm voorstellen. ;)

Mijn naam is Kim en ik ben 26 jaar oud.
Vanaf mijn 18de heb ik de diagnose PDD-NOS en is mij verteld dat ik hypersensitief ben. Ook word ik omschreven als een Nieuwetijdskind.
Ik ervaar een soort van balanceer act tussen deze drie dingen en ben nog altijd zoekende naar een manier om deze drie identiteiten met elkaar te doen versmelten.
Terwijl mijn jobcoach zoekt naar geschikte vacatures voor mij, doe ik vrijwilligerswerk, totdat ik kan gaan soliciteren.
Ik ben een mensenmens, een boekenworm, een boomknuffelaar, een muziekfreak en een dierenvriend. ;) En door mijn voorliefde voor science-fiction, fantasy en tabletop- en PC-games een beetje een "geek". ^^
Ik heb een hond en mijn hobbies zijn schrijven, lezen, wandelen, gamen en veel te diep nadenken over dingen.

Dit blog is toegewijd aan een van mijn grootste fascinaties: het Leven.

Laten we er alles uit halen wat er in zit!
Liefs,
Kim

1 opmerking:

  1. Nou. Ik ga je vanaf nu volgen met je blogs. Ik ben er erg benieuwd naar

    BeantwoordenVerwijderen